Tuesday, February 1, 2011

Värviline oasalat hapukoorega

Eestimaa, Eestimaa! Mõnus on kodus olla, nautida seda lund, millest teised eestlased on juba rohkemgi kui tüdinud, käia suusatamas, jalutamas kui madal päike juba piilub, kohtuda sõbrantsikutega... jaa, nii saigi päris pikk vahe mu blogimisse jälle?! Algselt plaanitud pooleteisest nädalast on nüüd saanud kolm ja pool nädalat ning sellest kaks on alles ees! Mõnna-mõnna-mõnna! :) Kui ma ausalt tunnistan, siis Eestis ei ole ma millegipärast üldse söögiga eriti vaeva pidanud nägema, sest poest ostetud rosinakohupiim ja maalt saadud mustikamoos on olnud lemmikud ja kindlalt minu päevamenüüs, lisaks ka hommikupuder, jogurt ja kodujuust, et suurt sööki polegi olnud vaja vaaritada, kõik on juba iseenesestki nii hea (minu jaoks) ... kuni tähtsate külaliste tulekuni ... :)

...mu kallis ristitütar oli algul suhteliselt skeptiline kui ütlesin, et ma oasalatit hakkan valmistama, ta teatas selle peale, et tema jaoks pole söögi pärast vajagi muretseda, sööb kodus enne kõhu ilusti täis! Aga lõpuks kui saime laua taha ja salatit pisut proovida, võttis ta natukese haaval ikka juurde ja juurde, ja see tegi mul meele rõõmsaks küll!


Salat 3-4le:
1 dl kuivatatud musti ube
1 tomat
1 punane, kollane või oranž paprika (et salat ikka värvilisem saaks)
jupp värsket kurki (pikast kurgist kuni pool)
u 80 g juustu (4 viilu Edam juustu)
100 g hapukoort (20%)
maitseks meresoola ja musta pipart

Kuna ma nii palju ette ei suutnud mõelda, et oleksin oad juba eelmine õhtu likku pannud, siis tuli minul neid lihtsalt pikemat aega keeta. Kallasin ubadele pisut vett, lasin keema tõusta ja vahetasin tumedaks värvunud vee puhta vastu, nii saab ubadelt kirmet maitset vähemaks. Vett võib rohkematelgi kordadel vahetada kui on soovi. Keetsin oad pehmeks, üsna keetmise lõpus lisasin ka soola, kurnasin ja lasin jahtuda.

Seni hakkisin salati ülejäänud komponendid peeneks, segasin kõik ubadega suuremas kausis kokku, lisasin hapukoore ja maitsestasin soola ning pipraga.





Hearty Black Bean Salad


1 dl dried black bean, precooked and drained/ or canned bean, rinsed and drained
1 tomato, diced
1 paprika (red, yellow or orange), diced
1 medium cucumber, diced
~80 g cheese (Edam), diced or grated
100 g sour cream (20%)
seasalt and pepper to taste

In a medium bowl, combine everything together, stir in sour cream, season the salad with salt and fresh ground black pepper to taste, and serve.

No comments:

Post a Comment