Thursday, January 13, 2011

Mustsõstra-mannavaht

...vahelduseks midagi väga lihtsat ja kodust...

Nostalgiline magustoit kas pole?! Lapsepõlves saime seda tihti söödud, mu lemmikud olid maasikavaht ja rabarberivaht. Ja millegipärast tuli mu emal see alati kuidagi kohevam kui minul nüüd on tulnud, olen mitu korda proovind, aga päris sama ei tule... hmmmm, võibolla oli tal mingi salanipp? :) ...ja ta vahustas seda muidugi alati ka käsitsi jõulukuuse ladvast tehtud spetsiaalse haralise vahustiga, mille mu isa oli kenasti valmis meisterdanud ja siledaks lihvinud. Hihihii, naljakas mõelda vispel jõulukuuse ladvast.. kuid samas nii tore, kuidas Eesti inimesed nii leidlikud saavad olla!

Olgu kuidas selle kohevusega on, aga minu mannavaht oli kaa väga nämma, siin see on - ilus mustsõstralilla!


Vaja läks:
~0,75 L vett
~5 spl mustsõstra moosi (mul oli toormoos)
~0,5 klaasi (1,25 dl) mannat
lisaks suhkrut või mett maitse järgi
serveerimiseks külma piima

Lasin veel koos moosiga keema tõusta, lisasin vähehaaval manna moosivett tublisti segades, et mannatükke sisse ei tekiks. Lasin mannal oma 5 minutit vaiksel tulel valmida samal ajal hoolikalt segades. Võtsin tulelt ja lasin veidi jahtuda enne kui vahustasin miksri abil kohevaks mannavahuks.

Mulle maitseb mannavaht siis kui ta on peale vahustamist külmikus pisut seisnud ja söön siis seda külma piimaga.



Black Currant Semolina Mousse


Semolina mousse can be made with fresh black or red currants, rhubarb, cherries, or any other berries or fruits that have a strong taste. But you can also use a jam as well. And I love it for its fluffy texture and mild flavour and its really good with cold fresh milk.


Ingredients:
~ 0.75 L of water
~ 5 tablespoons of blackcurrant jam (I had raw jam)
~ 0.5 glass of (1.25 dl) semolina
additional, sugar or honey to taste
cold milk for serving 

In a saucepan, combine jam and boiling water, bring to boil and gradually yet quickly add semolina, while stirring. Keep the mix boiling until it thickens (this should take about  5 minutes). Leave to cool (room temperature). Beat the cooled mousse with a mixer until pale and fluffy. Serve with milk.

1 comment:

  1. AnonymousJune 11, 2023

    Tere. Minu teada tuleb mannapuder kõigepealt maha jahutada ja siis läheb ta hästi vahtuÜkskord tundus ka, et rohkema suhkruga läks paremini vahtu, aga pead selle eest ei anna ja rohket suhkrut ei soovita ka. :)

    ReplyDelete