Monday, February 21, 2011

Banaani-kodujuustu pannkoogid

Tagasi Istanbulis ja harjun tasapisi jälle siinse elu-oluga. Olin juba rutakalt rõõmus, et see läheb libedalt kuna siin on oluliselt soojem kui Eestis, isegi päike paistis mõnel päeval... Aga kui ma Eesti pakasest ja viirustepuhangust suutsin kõrvale hoida ja tervena püsida, siis siin niiskes kliimas hakkab kõik oluliselt paremini külge, lisaks oli minu jaoks siin ootamatult soe (4 kuni 10 soojakraadi) ning riietuda mõistlikult ei osanud. Siin ma nüüd vaevlen juba komandat päeva põletava ja kraapiva kurguvalu käes ning nina on punaseks ja hellaks nuusatud, häälest ma ei hakka rääkima, seda pole lihtsalt. Olen hulgaliselt teed ja mett tarvitanud ning kuna täna ei olnud plaanis inimeste sekka minna, siis alustasin ka küüslauguga haisutamist. Kahju, aga täna jäi kooli minemata ning homme ilmselt ka turule... Kui kellelgi on tõhus ja toimiv rahvameditsiini võte külmetuse raviks, olen nõus proovima!

Eile hommikul oli mul veel enesetunne oluliselt parem ning poputasime endid pisikeste ampsu-pannkookidega. Pannkoogid on ka vist ühed sellised asjad, et igast kraami saab sinna sisse ära kasutada ning tulemus on alati mõnusalt kodune ja hea. Seekord oli siis mul külmikus seisma jäänud Eestist kaasa toodud kodujuust, mis sai kaaslaseks banaani ja muu kohustusliku pannkoogimaterjali.


Meil jätkus sellest kogusest kahele, ühtegi ei jäänud üle :)
300 g kodujuustu (mul oli jogurtiga)
1 banaan
1 muna
2 spl oliivõli
1 spl mett
1 dl nisujahu
1 tl küpsetuspulbrit
1 tl vanillsuhkrut

Panin suuremasse kaussi kokku kodujuustu ja banaani ning proovisin kahvli abil banaani purustada ja kodujuustu veidi peenemateraliseks saada. Lisasin lahtiklopitud muna, õli ja mee ning lõpuks segasin hulka küpsetuspulbriga segatud jahu ning vanillsuhkru. Praadisin teelusikasuurused pannkoogid tasasel tulel mõlemalt poolt kuldseks. Banaanised kohad said kuuma panniga kokkupuutudes karamellise maitse ja krõbeduse kuid pannkook seest oli mõnusalt pehme. Sellepärast ka valisin väikese suuruse, et pannkooke hõlpsamalt väherasvasel pannil ümber keerata.


Banana Cottage Cheese Pancakes

You'll need:
300 g cottage cheese
1 banana
1 egg
2 tablespoons olive oil
1 tablespoon honey
1 dl flour
1 teaspoon baking powder
1 teaspoon vanilla

In a bowl mash banana and cottage cheese with a fork, then add egg, oil, honey, vanilla and flour-baking powder mix. Mix well. Spoon with a little teaspoon batter onto a pre-heated griddle and cook as you would pancakes, in a nonstick pan over medium-low heat. Serve warm with honey, sirup or jam.

4 comments:

  1. Need pannkoogid on kyll vaga maitsvad!
    Kanasupp & ingveritee sidruniga.Paar suurt haput greipi.Ega Istanbulis vist parnaoisi pole:)
    Edukat tervenemist!

    ReplyDelete
  2. Jaana, pärnaõied on väga hea idee, mul just hakkabki eestist toodud nõmmliivatee otsa lõppema, need pärnaõied on kusjuures siin üsna popid. Kanasuppi sööks ka hea meelega, eile ja täna toitusin peamiselt sepiku-meevõikudest, isu on täitsa kadunud, aga supp oleks hea soe ja kerge seedida ja paneks nina ka jooksma. Aitäh sulle!

    ReplyDelete
  3. Oi, kui sul kurk ikka veel kibe ja tõbine oled, siis minu kogemise järgi on ka parim ravim ingveri tee:

    ingverist küüslaugu pressiga tassi paar tl mahla
    paar tl sidrunimahla
    mett

    ja seda kohe mitu tassi päevas.

    ReplyDelete
  4. Hei Ülle! Panin just oma viimase nõmmliivatee tõmbama ja lõiakasin mõned ingveriviilakad ka sisse, aga vist tõesti kui juba pisut jahtunud, siis veel tooorest ingverimahla ja sidrunit ja mett, siis on tervisepomm. Mul täna juba tsipa parem ka, temperatuur alanend 37,0 peale, sain magada öösel vähemalt. Tegin eile 2x soolvee loputust ninale, see aitas päris hästi, aga lasen igaks juhuks end täna arstil ka üle vaadata ja kuulata...

    ReplyDelete