Wednesday, December 9, 2009

Kodune juust - Sõir maitserohelisega

Ma olen juba ammu tahtnud proovida sõira teha kuid ei ole ennast siiani käsile võtnud, eile sai see siis ka tehtud. Peale seda kui koolis sõira promoti, tekkis mul ka kohe soov see asi järele proovida.

Keskturul käies olen sealt alati ka tüki sõira kaasa toonud, nüüd siis päris enda tehtud juust ilutseb võileival, lihtsalt suurepärane ning mis veel toredam, sain sinna oma lemmiklisandeid panna, mida ma koos juustuga armastan.




Vaja läheb:
1 liiter piima
600 g lahjat kohupiima
50 g võid
2 muna
1,5 tl soola
1 tl kuivatatud tilli
peotäis hakitud värkset basiilikut
kvaliteetset oliivõli

Ajasin piima keedunõus keema, lisasin sellele kohupiima, mille eelnevalt olin kausis lahti seganud. Kuumutasin segu uuesti keema, selle käigus eraldub vadak (kollakas läbipaistev vedelik). Kurnasin marliga vooderdatud sõelal vadaku välja, jätsin veel nõrguma. Seni sulatasin selles samas keedupotis või, lisasin nõrutatud kohupiima ning segasin kuni või oli kohupiima sisse ilusti ühtlaselt jaotunud. Kloppisin kausis 2 muna soola ja tilliga lahti ning lisasin ka selle kohupiimamassile. Kuumutasin juustumassi tasasel tulel kogu aeg segades veel umbes 5 minutit. Kõige lõpuks lisasin hakitud basiiliku ja umbes 2 spl oliivõli.

Mulle tohutult meeldib mozarella salat, selle pärast valisin oma juustu lisanditeks basiiliku ja oliivõli, ning maitseks lisasin ka tilli. Juustumass sai vahvalt rohekas-kollane.

No comments:

Post a Comment