Thursday, November 25, 2010

Kaunistustega küpsised

Käisime sõbrantsidega eile küpsiste kaunistamise koolitusel. Saime kaunistatud terve päeva jooksul vaid viis erineva kujuga küpsist, ning see kõik võttis aega meil 6 tundi. Algul oli muidugi ka sissejuhatus ning taina tegemine ja küpsiste vorminine kuid lõpuks ühe küpsise kaunistusele kulus enamvähem ikkagi tund aega. Uskumatu, kui kiiresti aeg lendas... Ma olin meeldivalt üllatunud selle teenuse kvaliteedis, sest ei osanud arvatagi, mida Türgis osatakse ja tehakse, sest siin pole väga levinud meile (Euroopas) tuntud tehnikad ning vajalikke töövahendeid ja materjale müüakse vaid paaris spetsiaalses poekeses, õpetajagi oli osad asjad endale Ameerikast tellinud, ja teiseks, kogu koolitus oli inglise keeles!!! Võiks öelda, et see oli mu eelmisel kevadel käimata koolitundide järeleaitamise tund. Tasus igati vaeva ning tulemus oli SUPER! Ma ise ka ei usu, et nii vahvaid asju on võimalik nii lihtsasti teha kui õiged tööriistad ja -võtted käes! Ma polnud kunagi varem kasutanud ei seda suhkrumassi ega ka neid erinevaid tehnikaid, koolis sain vaid teoreetilist osa kuna kevadel ju õppisin Türgis iseseisvalt ning praktilistes tundides ei saanud osaleda. Ja mu sõbrannad!!, kes olid minuga eile kaasas, arvates esialgu, et nagu minu toetuseks ja pigem nagu mulle seltsiks, nemad nautisid seda protsessi isegi täiel rinnal!! ning sattusid vaimustusse oma suurepärastest tulemustest. Üks tõeliselt tore päev oli! Aitäh C'est Ça! Damla ja Didem! :)

...Nalja ka veits, eile õhtul ja ka täna hommikul ärgates olin ma täiesti kindel, et täna on kolmapäev, et ma ei pea täna mitte kuhugi minema  ning saan oma blogi sissekirjutuse rahulikult valmis kribada... Aga, sain just mõni hetk tagasi oma türgikeele õpetajalt sõnumi, et kas ma täna tundi ei tulegi? Appiii, täna on ju neljapäev!?! Neljapäeva hommikuti on mul ju keeletund. Oih kui piinlik! :)


Võiküpsiste põhiretsept:
510 g jahu
125 g tuhksuhkrut
250 g toasooja võid
1 muna (M)

Segada kõik koostisosad kokku ning sõtkuda tainast käsitsi kuni see muutub ühtlaseks ja siledaks tainapalliks (~20 min). (Kui lisada maitseaineid (vanill, kaneel jne), siis samapalju tuleb tainas jahukogust vähendada!)

Tainas rullida 8 mm paksuselt ühest servast alustades laiali (keskelt rullimist alustades tulevad taina pinnale praod, mis küpsedes veelgi suurenevad), vormi abil küpsised välja lõigata ning küpsetada 170 C kraadises ahjus 20-25 min. Küpsedes kerkivad küpsised 1 cm paksuseks. Enne kaunistamist lasta küpsistel täiesti maha jahtuda.


Kasutasime erivärvilisi suhkrumasse. Voolisime mustriplaatide, vormide abil erinevad vahvad kaunistused. Suhkrumassi küpsisele "kleepimiseks" tuleks küpsis kergelt pintsli abil joogiveega pealt märjaks teha. Hiljem suhkrumass suhkrumassi külge jääb juba kergema vajutusega ning vett pole vaja.




Thanks to C'est Ça! Damla and Didem for teaching us yesterday! :)


Butter Cookies


Basic recipe:
510 g flour
125 g caster sugar
250 g butter at room temperature
1 egg (M)

Mix all ingredients together and knead the dough by hand until it is smooth and formed to dough ball (~ 20 min). (If you add the spices (vanilla, cinnamon, etc.), then reduce the same quantity of flour from the dough recipe!)

Roll out the dough of 8 mm, using the cookie tool to cut out biscuits and bake in oven at 170 C degrees for 20-25 min. At the end biscuits should be 1 cm thick. Before decorating let cookies cool completely.

Use colored sugarpaste for decorating. Sugarpaste is easy to mould, shape, color and roll out and you don't have to wait for the sugarpaste to dry before finishing the final decoration on the cookies.

5 comments:

  1. Tõeliselt kaunid küpsised. Neid ei raatsiks süüagi :)

    ReplyDelete
  2. Tere Diana! Jah, tõsi ta on, et ega ma vist raatsigi! :)

    ReplyDelete
  3. Aitäh, aitäh! :)

    Rellu, sa peaks enda omad ka ära raamima, ikkagi esimesed kullakesed, aga ma luban sulle, et need ei jää su viimasteks! Piparkoogid vajavad ju ka kaunistamist! :)

    ReplyDelete