Friday, June 10, 2011

Kiire ja lihtne läätsesupp

...ma tean, et ma olen juba korra peaaegu sellist suppi postitanud... Aga täna proovisin ma seda uuesti teha, vähemate ja pisut teistsuguste komponentidega (olude sunnil) ja ma pean ütlema, et mulle meeldis selle supi maitse kordi rohkem ning seekord oli ka läätsede ja vee vahekord täpselt õige, et ma kohe pidin seda uuesti postitama, et ka järgmine kord oleks hea retsept kohe võtta... 


4-5 portsjonit:
1 sibul
3 küüslaugu küünt
2 spl oliivõli
~1 liiter keedetud vett (või puljongit)
1,5 dl punaseid läätsesid
1 tl meresoola
2 tl Türgi punast kebabi maitseainesegu
1 dl tomatipüreed
poole sidruni mahl

Hakkisin sibula ja küüslaugu parajateks tükkideks ning lisasin õliga kuumaks köetud vokkpannile. Natukese aja pärast valasin kuuma vett peale ning lisasin läätsed. Lasin supil keema tõusta ning keetsin oma 15-20 minutit kuni läätsed olid pehmed. Valasin kogu supi blenderkannu ning püreestasin. Valasin supi uuesti keedupotti, lisasin tomatipüree, maitseainesegu, pigistasin sidrunist mahla supi sisse ja lasin veelkord keema tõusta. Vajadusel lisa lõpus veel kuuma keedetud vett (mina seekord ei lisanud) ning maitsesta lõplikult soola ja pipraga.

Serveeri kuumalt koos sidrunilõiguga, et soovi korral saaks supile veel sidrunimahla peale pigistada, ning krõbeda saia või leivaviiluga.


Simple Turkish Mercimek çorbası - Red Lentil Soup

Ingredients (serves 4-5):
1 chopped onion 
3 garlic cloves, chopped
2 tablespoons olive oil
1,5 dl red lentils
1 liter of water (or stock)
1 teaspoon sea salt
2 teaspoons Turkish red kebab spice mix
1 dl tomato puree
lemon juice from half of lemon
additionally salt, pepper to final taste

Peel and chop the onion and garlic. Fry in the oil until they start to soften, but are not browned. (The onions should look transparent). Add lentils and boiled hot water, with some seasoning (go easy at this stage). Simmer over a gentle heat until the lentils are soft about 15-20 minutes. Blend in a food blender. Pour it back to the pot, add tomato puree and lemon juice and heat it up once again. Add boiled hot water if needed and season with salt and pepper to final taste.

Serve hot with wedges of lemons to squeeze in to the soup to taste. Some nice crusty bread makes a perfect accompaniment!

Once made, the soup can be kept cool in the fridge for several days and consumed at your leisure with delight and satisfaction.

No comments:

Post a Comment