Saturday, August 28, 2010

Värsked viigimarjad sinihallitusjuustu ja meega

...nagu näete, on mul igav, täna juba teine blogi sissekanne... :)

Või tegelikult ei ole kaa, käisin täna üksi laupäevasel turul - seal müüakse igasugust värsket kraami ja nii laias valikus, et pea hakkab ringi käima ja järg kaob juba turule sisenedes käest ära, et mille järgi ma sinna läksin, mis ostetud ja mis veel vaja oleks. Tarisin igasugust head kraami koju, sealhulgas ka värskeid viigimarju. Eestis elades ei teadnud ma nendest värsketest viigimarjadest midagi, ei osanud arvatagi, millised nad välja võiksid näha või maitsta kui nad veel värsked on. Nüüd on neist saanud aga minu lemmikud ning tavaliselt ma nende pärast veangi ennast turule, nagu ka täna. Algul oli pisut imelik üksi turul olla, enamus naisi käivad seal ikka kas karja kaupa, terve perega või vähemasti mehega kahekesi. Ma sidusin ka siis enda juuksed peapeale krunni ja ise arvasin, et paistsin suht türklase moodi välja küll :P Igatahes täna ei arvand keegi, et ma ei ole türklane, ega proovinudki mind inglise keeles kõnetada. Mitte, et ma tahaksingi olla türklane ja häbenen oma rahvust, ei-ei!, ma ei taha sellistel puhkudel lihtsalt liigset tähelepanu endale tõmmata.

Interneti toidublogides kolades jäi mulle üks huvitav viigimarjadega retsept silma, selle võtsingi siis täna endale aluseks. Muutsin seda vaid õige pisut - lisasin sinihallitusjuustule piima, et pasta pisut vedelam ja mahedama maitsega tuleks kuna mul oli kasutada suht teravamaitseline juust (Danish Blue).


Vaja läheb:
~9 värsket viigimarja
100 g sinihallitusjuustu (toasoe)
3 spl piima (vajadusel)
mesi serveerimisel

Pesin viigimarjad, lõikasin ülemised tipud ära, tegin sisselõiked, kuid mitte lõpuni välja.


Hõõrusin toasooja sinihallitusjuutu piimaga väiksemas kausis ühtlaseks pastaks. Tõstsin igasse viigimarja sisselõikesse umbes supilusika jagu pehmet juustusegu ning serveerimisel niristasin vedelat mett peale.

Super maitsekooslus! (muidugi kui viigimarjad ja sinihallitusjuust maitsevad) :)





Fresh Figs with Blue Cheese and Honey
(
original recipe from "use real butter")

~9 fresh figs
100 g blue cheese, room temperature
3 tablespoons milk (optional)

a good honey



Top the figs and cut into quarters from the top down to but not completely through the base of the fig. 

Cream or whip the blue cheese (this won’t work with crumbly blue cheese!). Pipe cheese into the center of each fig. Drizzle honey over the figs and serve.

No comments:

Post a Comment