Monday, July 25, 2011

Bulguri salat - Kısır

Palavus on võtnud tahtmise köögis midagi vaaritada ja küpsetada.. aga mul tekkis juba paar päeva tagasi ühe bulguri salati isu, mida kord sõbrantsi juures külas pakuti. Ja minu üllatuseks, ei peagi selle valmistamise juures pliidi taga istuma! Bulgurile keev vesi peale ja niisama lihtsalt ta pehmeks saabki. Super!

Kısır [kõsõr] on muidu üldiselt traditsioniline garneering Türgi köögis, seda süüakse külmalt kui salatit pearoa kõrvale või kui eraldi eelroana. Põhikomponendid on bulgur, petersell ja tomatipasta. Kuid sinna võib lisada maitse järgi erinevaid lisandeid. Ma võtsin täna aluseks enda kalli sõbrantsiku retsepti, aga pidin sealgi paraku pisut muudatusi tegema, kuna kodus päris kõiki neid asju polnud. Seda retsepti temalt küsides, ajasin talle ka isu peale, hihii, et ta hakkas ka seda salatit valmistama :) Homme on meil plaan kokku saada, et siis saame võrrelda oma salateid (no ja mina saan päris seda Kısır salatit, mille järgi mul üldse isu esialgu tekkiski ;) ).


Vaja läks (jagub 4-5 sööjale või isegi rohkemale hulgale, kui seda garneeringuna kasutada):
4 dl bulgurit
4 dl keevat vett
4 spl tomatipüreed
2 värskehapukurki (sobib ka marineeritud)
1 keskmine tomat
1 punane paprika
2 spl kvaliteetset oliivõli
1 tl punase pipra(paprika) pulbrit (võiks olla hot)
kurgivedelikku nii palju, et salat liiga kuiv ei jääks

Mõõtsin suuremasse kaussi bulguri ja valasin keeva veega üle, asetasin taldriku kaaneks peale ja lasin bulguril seal pehmeks haududa. Seni hakkisin, kurgid, tomati ja paprika kuubikuteks. Ja kuna mu sõbranna retsept nõudis marineeritud suitsu paprikat, mida mul paraku polnud, siis röstisin enda paprika ise tulel, lasin sel jahtuda ning peale seda tuleb koor kenasti maha, et ka paprika sai teise meki.



Kui bulgur oli pehmeks paisunud ja jahtunud, segasin kõik koostisosad sinna kaussi juurde. Maitsestasin salati parajalt vürtsikaks ja kuna ma lisasin kurgivedelikku, siis soola eraldi ma salatile ei pannudki. Kokkusegatud salatikausile tõmbasin kile peale ja panin külmikusse maitsestuma.

Serveerida siis külmalt ning mina näiteks armastan sinna meie kohalikku paksu jogurit kõrvale süüa (Eestis ma asendaks selle hapukoorega).
...niisiis ühte niinimetatud kohustuslikku elementi, peterselli, minu salatis ei olegi kuna ma pole selle fänn ja eraldi selle pärast poodi ka ei viitsind end vedada. Aga muidu seal salati sees on ta tegelikult täitsa maitsev! Eks ma homme sõbrantsi juures saan seda "õiget" salatit!

Kısır - Turkish Bulgur Salad

I love this Turkish traditional side dish! No matter is there any kebab or only this salat :) I hope you like this too and a big bonus is that salad eaten cold and to make it no need to stand a front of the hot stove. It is so easy to do and you can add whatever you like in this salad.




You'll need:
4 dl bulgur
4 dl boiling water
4 tbsp tomato purée
2 pickled cucumbers, diced
1 medium tomato, diced
1 red bell pepper (smoked is better), diced
2 tablespoons good quality olive oil
1 tsp red pepper powder (preferably hot)
cucumber liquid so much that the salad is not too dry at the end

First put the bulgur in a large bowl and pour over of hot water, cover with the plate.


When bulgur is softened and cold, add all other ingredients, mix well and pour some cucumber liquid. I didn't have to add any salt and black pepper becouse I used salted cucumber liquid and hot pepper powder. Let salad stay in fridge (covered) before serving.

Serve it cold as a side dish to the meat (kebab would be perfect) or just as it is. I like to have yogurt aside.

No comments:

Post a Comment