Wednesday, February 10, 2010

Troopiline Metsanotsu

See lugu algas pühapäeval Eestis, kaugel eemal linnamürast - keset metsasid ja lõputuid soid, kus sain oma kallite kodustega meeldivalt aega veeta. Mind kui nn paberitega kokka, kuigi seda ma ju ei ole, veel, pandi proovile, et ma valmistaks midagi hõrku olemasolevatest koostisosadest. Naljatasime, et roa nimi on a la carte Mida Iganes või  Troopiline Metsanotsu Türgi moodi. Türgist muidugi on asi kaugel, kuna siin ei pakuta isegi kodusea liha, metssealihast siis rääkimata. Ilmselt ei ole neil siin ka selliseid asju nagu hapukapsad ning sellist tumedat õlu nagu meil Eestis tehakse, ei ole ma ka veel Türgist suutnud leida.
Kuna ma olin äärmiselt loominguline seda rooga valmistades, siis ärge pange mulle pahaks kui koostisosad ning valmistamisjuhised ei ole just kõige täpsemalt kirja pandud.

Et siis umbes midagi sellist:
tükk metssea liha (u 500 g)
sorts oliivõli praadimiseks
2 väiksemat sibulat
hapukapsa vedelikku
Puls tumedat Märzeni õlu
1 spl mett
peotäis rosinaid
6 kuivatatud ploomi
maitsestamiseks meelepäraseid/olemasolevaid maitseaineid (basiilik, pune, oregano, sool, pipar ...)

Lõikasime kõigepealt lihatüki viiludeks (1-2 cm paksusteks), ajasime puuküttega pliidil kõrgete servadega malmist ahjupoti sortsu õliga kuumaks. Praadisin liha mõlemalt poolt pruuniks ning alles siis asusin seda kõike sinna potti lisama, mida eelpool loetlesin. Loodan, et kõik sai ikka kirja, sest kohe ma märkmeid ei teinud. Koorisin sibulad ning lõikasin need neljaks, sättisin nad lihatükkide alla, et ka need saaks pruunistuda ning oma karamellist maitset pajale lisada. Seejärel valasin kõrvalpotist, kus podisesid hapukapsad, sortsu hapukapsa vedelikku lihale (kui seda pole käepärast sobib ka mõni muu hapukam mahl vms). Lisasin ka tumedat õlu, kuid just nii palju, et liha sinna päris ära ei upuks. Maitsestasin liha ja leeme loetletud maitseainetega. Segasin, maitsesin ning tundus, et magusamat mekki oleks juurde tarvis. Lisasin patta supilusikatäie mett, peotäis rosinaid ning umbes 6 kuivatatud ploomi. Jätsin kaane alla nõrgemale kuumusele vaikselt hauduma. Lõpliku valmimiseni peaks kuluma umbes tund kuni poolteist, kuid meie pugesime tuttu, et varastel hommikutundidel oleks valmis liha veel soojalt pliidiselrvalt võtta, et see koos leemega purki pista ja reisikohvritesse pakkida.

Jõudsimegi õnnelikult oma pagasiga Istanbuli ning eile oli see ootusärev õhtu, kui Metsanotsu praad sai gaasipliidil üles soojendatud. Enam ma lihale midagi ei lisanud, tegin vaid kiirelt juurde kurgi-tomati-sibula-hapukooresalati.

Kui minu Parem Pool lauast tõusis ning tänas õhtusöögi eest, tuli ka kõrvust tõstev kiitus - Parim! :)

No comments:

Post a Comment