Tuesday, February 2, 2010

Türgi kohv - esimene katsetus

Nii, üle nädala aja olen juba Türgis elanud ja polegi veel ise seda "päris" Türgi kohvi teinud, see viga sai nüüd parandatud. Teise vajakajäämise (Grand Bazaari külastus) loodan parandada homme.


80 ml vett (väikese kohvitassi jagu)
1 tl (kuhjaga) kohvipulbrit
1 tl suhkrut

Talitasin kohvipurgil oleva õpetuse järgi - võtsin väikese keedukastruli (kohvikruusi suuruse), valasin sinna ettenähtud vee, segasin hulka kohvipulbri. (Retseptis oli ette nähtud ka 1 tl suhkrut tassi kohta, kuid kuna ma suhkrut ei armasta kohvi sees, siis jätsin selle panemata.) Tõstsin kastruli tasasele tulele ning segasin (segada tuleb ka, et suhkur ilusti ära sulaks kui seda lisada) ning kuumutasin kuni vahu tekkimiseni, võtsin tulelt, valasin pool kogusest pisikesse kohvitassi, kastruli aga tõstsin uuesti tulele ning kuumutasin peaaegu keemiseni ning valasin siis ülejäänud kohvi tassi lisaks. Peaks ütlema, et väga maitsev kohvi sai, ma muidugi ei tea, kas tegin kõike päris õigesti. Võibolla oleksin pidanud rohkem kuumutama esimene kord, aga eks ma õpin.

Kohvi ei tohi peale serveerimist (enne joomist) enam segada kuna siis tõuseb peenike kohvipuru üles, ning kohvi maitseb jahune, selle pärast ilmselt lisatakse suhkur juba kohvikeetmise ajal. Üldiselt aga väga maitsekas ja aromaatne kohvielamus.

Kohvipaksu pealt proovin ennustada kaa nagu mulle kohalikud õpetasid. Küsimus pidi olema konkreetne, millele saab konkreetselt vastata - küsimuse ja saadud vastuse jätan aga praegu enda teada.. :)

No comments:

Post a Comment