Monday, February 1, 2010

Apelsinisorbee

Täna on siis tõeliselt esimest korda tunne, et olen end sisse seadnud soojematele laiuskraadidele kui Eesti :)




..Hommikul äratasid mind eredad päikesekiired magamistoa aknast sisse hiilides. Terve hommikupooliku sain nautida kevadiselt sooja ilma rõdul koos tassi kuuma kohviga. Esimese sooja ilma tähistuseks tundsin lõuna ajal vajadust end kostitada päikeseküllase mahlajäätisega, mis juba mõned päevad on kannatamatult külmikus oma järge oodanud.


1,5 dl vett
1 dl suhkrut
5 dl värskelt pressitud apelsinimahla

Kuumutasin vee keemiseni, lisasin suhkru ning kuumutasin seni kuni suhkur oli ära sulanud ja siirup tõusis uuesti keema. Jätsin jahtuma seni kui apelsinidest mahla pressisin. (Siirup tuleks jahutada toatemperatuurile.) Pressisin umbes 10 apelsinist mahlapressiga mahla välja. Valasin saadud mahla koos sinna sisse sattunud viljalihatükkidega säilituskarpi ning pistsin seni külma kuni siirup veel jahtus.

Jahtunud siirupi valasin mahlale peale, ning segasin hoolikalt läbi. Asetasin veel külma, umbes tunniks, siis käisin seda kahvliga häirimas, et ei tekiks liiga tugevat jäist tükki. Segasin uuesti iga 30 minuti tagant kuni mahl oli täiesti ära külmunud. (Noh, see oli nagu ideaalvariant, mina aga seekord hakkasin mahlajäätist alles vastu ööd valmistama ning hommikuks oli muidugi kõik ära külmunud üheks kõvaks tükiks. Aga sellest ei olnud hullu midagi, pistsin säilituskarbi korra kuuma vee sisse, et ma sealt sorbee kergemini kätte saaks ning kummutasin kogu mahlajäätüki lõikelauale ning nn hakkisin noaga läbi ja panin karpi tagasi. Iseenesest võiks veel ka saumiksriga peenestada, saaks peenema tekstuuriga sorbee kuid kuna ma kohe serveerima ei hakanud, ei tahtnud ma segu liialt üles sulatada.)

Tõeliselt värskendav magustoit, mida võib serveerida kas vahukoore- või kohupiimakreemiga ja ka hoopis ilma lisandita on seda väga mõnus limpsida. Täna serveerisin seda endale hoopis paksemat sorti jogurtiga kuna ainuüksi enda jaoks ei hakanud ma vahukoore-natukest vahustama ning just selline, kerge magustoit, minu päikeselisse päeva ideaalselt sobiski.

No comments:

Post a Comment