Monday, September 19, 2011

Kohvisõprade Napoleoni kook

...või siis Baileys' sõprade Napoleon... :) Mina isiklikult olen mõlema sõber, noh, hetkel ma küll väldin nii alkoholi kui kohvi joomist aga selline pisuke "patustamine" on andestatav siinkohal. Lisasin kreemile pisut kohvimaigulist koorelikööri sest kreem tundus kuidagi vähe maitsekas, lihtsalt suhkrut ei tahtnud enam lisada ning väike maitsenüanss koorelikööri näol tundus huvitav idee.

Nii, nüüd siis lõpuks on see kook mul tehtud ja ei midagi keerulist! Olen põhjuseta selle tegemist kogu aeg edasi lükanud... :) Sõbranna on mul seda kooki juba aastaid teinud ning kui ta lõpuks oma blogis selle retsepti ka üles riputas, ei olnud mul enam pääsu ja vabandust seda mitte teha. Piiranguid seadsin ma endale muidugi ise ja oma peas, millegipärast kartsin selle koogi tegemist. Ma ei teagi, kas keedukreemi põhja kõrbemise või tükki minemise pärast... igatahes oli kõik ülimalt lihtne ja kuna kasutasin poest ostetud lehttainast, siis ka kihtide küpsetamine ei olnud mingi kunst.

Kasutasin 1 kg lehtainast, sain sellest kolm ~20cm läbimõõduga kooki. Kaks pisikest koogikest rändasid Härraga tema töö juurde tähistamaks lõpuks ometi meie pere juurdekasvu ja üks jäi meile koju maiustamiseks. Ma ei tea kui kiiresti nende kontorikookide söömisega on edenenud, aga pool kodusest koogist on juba nahka pistetud. Serveerisin oma kallile kaasale ühe tüki, teise lõikas ta endale juba ise ja kolmandat võttes kommenteeris, et see on nii hea, ma pean kohe veel ühe tüki võtma... :) Ise ma ka ühe tükiga ei suutnud piirduda, lõikasin endale teise veel.


Koogi kihid:
1 kg lehttainast

Keedukreem:
12 dl piima + 1 dl
6 spl nisujahu
6 muna kollast (L)
12 sl suhkrut
1 tl vanillisuhkrut
3 spl Baileys Coffee likööri (võib ka ilma)
(1 pakk taluvõid - mina ei lisanud, sest see lihtsalt jäi märkamata)

Lehttainas oli mul väikeste lehtedena (10x20cm), rullisin need poole võrra õhemaks (20x20cm) ja lõikasin küpsetuspaberi peal tainast parajad ringid (20 cm läbimõõduga kausi abil) ja niinimetatud ülejääke ma eemaldama ei hakanud vaid küpsetasin koos ringiga ilusaks kuldpruuniks, hiljem sai nendest puru, millega katsin koogi. (200 C ahjus ~15 min iga kihi kohta)

Kui kõik tainakihid said küpsetatud, panin piima potti ning asetasin tulele. Samal ajal segasin kausis kokku 1 dl piima ja jahu. Munad vahustasin suhkruga teises kausis heledaks vahuks, lisasin vanilli ja lõpuks ka piima-jahusegu. Seni oli piim potis piisavalt kuumenend, valasin väikse koguse piimast munavahule mikserdamist jätkates, et segu pisut vedeldada ja aidata suhkrul sulada. Lõpuks vispeldasin kuumale piimale peene nirena hulka munavahu. Peenike nire ja pidev vispeldamine selle pärast, et  jahuga munavaht kuumas piimas tükki ei tõmbaks ja ka põhjakõrbemise vältimiseks. Kreem hakkab kohe paksenema kui jahu-munavaht on lisatud, vispeldasin veel hoolega ja lasin kreemil korra keema tõusta, et jahu maitse nn välja keeta. Võtsin kreemipoti tulelt. Nüüd siis peaks lisama võitükid ja kreemi edasi vispeldama seni kuni või on sulanud, mina selle või aga sootuks unustasin ja lisasin hoopis koorlikööri. Ilmselt selle pärast ka mu kreem kuidagi lame ja maitsetu tunduski, et või mekki ja rammusust kreemil polnud. Nüüd aga kui kook tehtud, siis võin öelda, et või võibki lisamata jätta, kui veidi lahjemat varianti soovida, kreem tuleb küll selline paksem aga toimib ikkagi samamoodi.

Lasin kreemil pisut jahtuda, näppisin seni küpsetatud taina ülejäägid puruks. Minu koogid tulid 4-kihilised - lehttaina kiht, kreemi kiht, taina kiht, kreemi kiht ja kõige viimasele tainakihile ka kreemi kiht peale ja ka külgedele ning peeneks näpitud puru kõige viimasena.

Enne maiustamist peaks kook jahedas seisma. Mul seisis üleöö (6 tundi) aga veel parem kui kook saaks "tõmmata" koguni 24 tundi, et lehttaina kihid jõuaksid pehmeneda ja kreem kooki lõigates kihtide vahelt minema ei lipsaks.





Napoleon Cake With the Hint of Coffee

The Napoleon is a pastry made of many layers of puff pastry with filling alternating the layers, also known as Mille-Feuilles



In Estonia it's really common to have it with simple custard filling. Some bakeries add jam as well but I like to keep it simple, only custard filling and pastry crumbs over the cake.




For layers:
1 kg puff pastry 


(Coffee) custard:
12 dl whole-milk + 1 dl
6 tablespoons all-purpose flour
6 egg yolks (L)
12 tablespoons sugar
1 teaspoon vanilla
3 tablespoons Baileys Coffee liqueur (optional)
180g butter


(I made 3 little round cakes with 4 pastry layers each, but you may do one big square cake as well.

Preheat oven to 200°C. Line 2 baking sheets with parchment paper.
Roll out pastry sheets, transfer them to the prepared baking sheets, cut desired shapes and bake with cut-offs in a preheated oven for about 15 minutes, or until golden brown. (Or bake according to package directions.) Carefully remove pastries from baking sheets and cool on a rack. (For one big cake you need equal 4 layers + some for pastry crumbs.)


For the cream pour milk into sauce pan and heat it stirring occasionally. While the milk is warming up, separate egg yolks and stir them very well with sugar until it turns very light yellow. Mix flour and 1dl cold milk together and add it to egg mixture. When your milk starts to boil, reduce the heat to low. Pour the cream mixture into boiling milk very slowly, using a whisk to stir the cream. Bring the mixture to boil again, constantly stirring it. When it starts boiling, you will see it become thicker. Remove from the stove, add liquor and butter and mix it in as it melts.

Assembling - Put one crust on the cake dish. Pour some ladle full of cream onto it. Use skimmer to spread the cream evenly on the crust. Repeat for all crusts. Crush the cut-offs. Pour the crumbs over the top layer of the cake and cover the edges as well.


Let the cake soak for overnight (6 hours). Even better if it can soak for 24 hours.

No comments:

Post a Comment