Saturday, November 14, 2009

Tõmmu banaanine keeks valge šokolaadiga

Täna tulevad mulle kallid sugulased külla. Neile tuleb ju pakkuda kõige paremat!
Ma ei ole ammu keeksi teinud, niisiis otsustasingi täna keeksi kasuks.

Aluseks võtsin oma lemmik muffinite taina ning täiustasin seda pisut. Nimelt mu kallis elukaaslane on mulle korduvalt jutustanud šokolaadi-sidrunikoogist, vaatame, kas tuleb miskit ligilähedast ka tema unistuste täitumiseks...

3 muna
1 dl fariinsuhkrut
100 g võid
100 g tumedat šokolaadi (Bitter)
2 küpset banaani
poole sidruni riivitud koor
3,5 dl jahu
2 tl küpsetuspulbrit
100 g valget šokolaadi

Glasuur:
2 spl sidruni mahla
3 dl tolmsuhkrut

Valmistasin ette toorained. Või sulatasin koos tumeda šokolaadiga, banaanid tegin kahvliga surudes püreeks, segasin hulka riivitud sidruni koore. Valge šokolaadi hakkisin väiksemateks tükkideks.

Vahustasin munad suhkruga heledaks vahuks. Munavahule lisasin lusikaga ettevaatlikult segades või-šokolaadi jahtunud segu, banaanipüree ja lõpuks küpsetuspulbriga segatud sõelutud nisujahu.

Valasin taina keeksivormi ja riputasin peale valge šokolaadi tükid ja vajutasin kergelt lusikaga taina sisse ja libistasin vormi ahju. (Taina kogus on üsna suur, mul on 240x100x65 mm neljakandiline vorm, ja see kerkis ahjus kuhjaga täis!)
Küpsetasin 190 kraadises ahjus 55 minutit.

Glasuuriks segasin mahla ja tolmsuhkru omavahel (vajadusel võib lisada ka vett ~1 sl). Niristasin glasuuri keeksile.

Terve tuba täitus mõnusa šokolaadi lõhnaga! ...ootan juba kannatamatult oma külalisi, et saaks keeksi lahti lõigata ja maitsa oma katsetuste vilju.

No comments:

Post a Comment