Friday, November 27, 2009

Soe oa-munasalat

Minu kallis ema tegi kunagi superhead oa-pannirooga. Ma ei teagi, kust tema selle retsepti sai või pärisingi temalt selle kokapisiku, mis annab mulle julgust ise retsepte välja mõelda ja ebatavalisi asju kokku sobitada ja toiduga katsetada. Täna tegingi lapsepõlvemälestustest inspireeritud sooja salati.


Selleks oli vaja:
200 g keedetud soolaube
2 väiksemat sibulat
3 küüslauguküünt
2 viilu leiba
2 muna
2 spl Parma sulatatud juustu
100 g hapukoort
pipart maitsestamiseks

Salati tegemist alustasin juba tegelikult eelmine õhtu kui panin kuivatatud oad sooja veega likku. (Kuna mul on lapsepõlve naabrinaise kasvatatud tumemustad oad, siis nende esimese leotusvee peab ära kurnama, et ubadele kibe maitse juurde ei jääks. Esimene vesi ise värvub ka selliseks mustjaks.)

Kuna mul oli terve pikk õhtu aega salatit teha, siis oli aega ka ube samal päeval pehmeks keeta. (Selleks kulus mul umbes tund.) Keeduveele lisasin lahkelt soola, sest mis soolaoad need ilma soolata ikka on. Kui oad said keedetud, kurnasin keeduvee pealt, ning siis sai mu tegelik salatitegu alles alata.

Selleks koorisin kaks pisemat sibulat ja kolm küüslaugu küünt, hakkisin mõlemad peeneks ja kuumutasin pannil kuuma õliga klaasjaks. Lisasin tükeldatud leivakuubikud ja praadisin need ka pannil mõnusalt krõbedaks. Seejärel lisasin pannile oad, mille peale lõin lahti ka kaks muna ning segasin oma kuuma salatit hoolega, et muna salatisse ühtlaselt jaotuks. Vahepealt lisasin ka kaks suure kuhjaga Parma sulatatud juustu, mis annab omapärase maitse. Kõige lõpuks umbes 100 g hapukoort, et salat saaks mõnusalt mahe ja mahlane. Viimaks maitsestasin vähese pipraga. Kuna minu soolaoad said nii parajalt soolased, siis salatisse eraldi soola ma ei pidanudki lisama.

Serveerisin hapukurgi ja maitserohelisega.

No comments:

Post a Comment