Friday, May 7, 2010

Munavalge-mandliküpsised

Nüüd siis minu esimene munavalge postitus - homme oleks kohe veel teinegi tulnud aga täna praktikal Pavlova koogikeste tegemine läks pisut untsu - vahustasin munavalged suhkruga ja vormisin ilusad koogikesed, panin ahju küpsema 130 kraadile, keerasin veel 10 kraadi mõne aja möödudes temperatuuri madalamale, sest teravamad nurgad hakkasin kreemjat tooni võtma, seda aga ma ei tahtnud juu... Kõik oli väga ilus ja kena, koogikesed küpsesid ja kerkisid, olid sellised ilusad pontsakad... läksin siis veidi ahju juurest eemale (ega ma siis seal tund aega ju saa kõrval passida, muud toimetused tahavad ka tegemist) ... ja siis tagasitulles, avastasin, et minu Pavlovad on helepruuniks küpsenud!!! Olin hämmingus, sai ju kraade veel mahagi timmitud, kontrollisin, kraade oli hoopis juurde tekkinud?! 160 kraadi hoopistükis! Üks hoolas kokk oli arvanud, et mu koogikesed on liialt kaua ahjus olnud aga pruunimaks ei taha kuidagi minna, keeras siis soojust juurde :) ...Ma siis muidugi keerasin kraadid madalamale tagasi, tulemuseks olid aga allavajunud Pavlovad, mis tegelikult maitsesid superhästi maasikate ja vahukoorega, terve personal sai maiustada, klientidele ma sellist asja ju pakkuda ei saanud... Homme proovin uuesti, nüüd on see kokk juba ka pisut targem, et ei tasu nuppe näppida - pisukestki usaldust noorele kondiitriõpilasele! (st minule) :)

Minu eile küpsetatud küpsised tulid aga väga ilusti välja, kenad helepruunid ja pehmed.


Munavalge-mandliküpsised:
100 g munavalgeid
80 g suhkrut
40 g päevalille õli
30 g nisujahu
60 g mandlilaaste

Suuremas kausis vahustasin munavalged kuni tekkisid visplijäljendid, lisasin vähehaaval suhkru vahepeal vahustades kuni suhkur sulas, peale viimase suhkru lisamist vahustasin veel seni kuni lusikaga võttes jäi munavalgevahule sile lusika lõikepinna jälg ning vaht ei voolanud lusikalt maha. Ma olen kehv minutite kokkulugeja, aga selleks kulus mul päris hulk minuteid, võibolla isegi kokku pool tundi, sest praktikal tegin ma 5x retsepti.

Keerasin ahju 180 kraadile soojenema ning katsin küpsetusplaadid -paberiga.

Lõpetasin miksriga vahustamise ning segasin vispiliga õrnalt juurde õli, seejärel sõelutud nisujahu ning lõpuks mandlilaastud, proovides võimalikult vähe munavalgevahust õhku välja suruda. Tulemuseks oli ilus kohev tainas, ning teelusikaga küpsetusplaadile pannes jäid kenad kuhjakesed. Küpsetasin neid 12-15 minutit kuni küpsised olid helepruunid ning näpuga vajutades enam muljumisjälge ei jäänud vaid säilitas oma kuju.

Leftover Egg Whites Almond Cookies


Use leftover egg whites in these delicious and soft Almond Cookies.


For Cookies:
100 g egg whites
80 g sugar
40 g sunflower oil
30 g all-purpose flour
60 g almond flakes

In a big bowl whip egg whites until soft trails start to become visible. Increase speed to medium-high, slowly and gradually sprinkling in the sugar and continue to beat until the mixture holds very stiff peaks. 

Preheat your oven to 180 C degrees and cover 2 baking sheets with baking paper.

Using whisk fold gently egg whites with oil, then flour and last almond flakes, mix just until completely combined retaining as much air as possible. Drop leveled teaspoons of dough onto each sheet, 2cm apart. Bake for 12-15 minutes, just until light brown and not quite firm to the touch. Leave to cool.

No comments:

Post a Comment