Tuesday, July 6, 2010

Basiiliku ja Eesti sõprade pesto

Täna oli küll üks vahva päev!!! Võtsin eile interneti kaudu eestlaste otsimise ette (nende, kes Istanbulis elavad loomulikult :)) Ja õnnestuski! ..juba tervelt kolm tükki tänaseks olemas ja kahega esimene tutvuski sobitatud. Internet on ikka üks hiilgama hea abimees tänapäeval, mis ma ilma selleta siin küll teeksin... ;)

Ma muidu ei olekski viitsinud täna oma blogisse uut sissekannet teha aga sellised head uudised lausa väärivad ülesmärkimist! Pealegi, esimest korda tegin seda pestot kui meil Eestist külalised käisid, ja seda pestot sai veel ka kolmandate ja neljandate külaliste meeleheaks korduvalt tehtud - et saagu siis sellele pestole ka selline nimi.


Vaja läks:
suure kimbu jagu basiiliku lehti (u 150-200g, ainult lehed)
u 0,5 dl head oliivõli
1 sidrunist värskelt pressitud mahl
u 2 spl seesamipastat
u 3 küüslaugu küünt
u 25 g parmesani, värskelt riivitud
soovi korral pisut meresoola ja värskelt jahvatatud musta pipart

Panen kõik koostisosad blendrisse ja lasen ühtlaseks püreeks ja pesto ongi valmis. Kõik kogused on umbes, sest ma iialgi pole kaalunud pestosse minevaid koostisosi. Mulle näiteks meeldib küüslaugusem pesto, seetõttu ka 3 küünt, vahel olen veel rohkemgi pannud. Ning seesamipasta asemel või lisaks olen eelnevalt röstitud kreekapähkleid lisanud. Ja kui püreestamine ei taha kuivuse tõttu õnnestuda, olen veel pisut oliivõli lisanud. Püreestamise lõpuks maitsestan soola ja pipraga aga vahest olen lisamata ka jätnud kui parmesani on nii palju, et soolasus ja maitsekus juba iseenesest paras tundub. Ühesõnaga maitse järgi teen seda alati.

Õhukindlalt suletud karbis on ta mul kenasti nädal või isegi paar säilinud, tavaliselt on ta ennem lihtsalt otsa saanud kui pahaks läinud. Mulle meeldib pestot värskele saiale või asemel määrida ning erinevaid pasta või riisiroogasid sellega maitsestada.



Fresh Basil Pesto

Note that pesto is always made to taste, based on the ingredients at hand. So please adjust the ingredients to your taste. 


~ 150-200 g basil leaves
~ 0,5 dl extra virgin olive oil
from 1 lemon freshly squeezed juice
~ 2 tablespoons sesame paste (or roasted nuts, seeds etc.)
~ 3 garlic cloves
~ 25 g Parmesan cheese (freshly grated)
Sea salt and freshly ground black pepper to taste

Combine all in food processor and pulse until smooth. Add some salt and pepper to taste. Store airtight in refrigerator up to 1-2 weeks.

Spread over fresh bread slices or add to your pasta or rice dishes.


No comments:

Post a Comment