Saturday, January 9, 2010

Kohvimaitselised kama-kreekapähkli Cookies

Mind valdas täna rahutus, umbes nagu Taavit Hannukurus, kui ta otsustas minna ümbrusest sauna otsima ...ma loodan, et minu rahutusest sünnib täna midagi sama head kui see suurepärane saunaõhtu Lapimaal. Üldiselt mulle meeldib oma õhtuid sisustada erinevates kokkamisblogides kolades. See annab mulle palju inspiratsiooni ja indu alati midagi sellist proovida, mida ma senini ei ole katsetanud.
Praktikal olen korduvalt teinud Šokolaadi Cookies'd, seda aga spetsiaalsest küpsisesegust. Kodus ma tahan ikka alati võimalikult naturaalseid asju kasutada, siit siis minu variant Cookie'st lisades tavapärastele retseptidele veits "kiiksu".


2 dl mett
125 g võid
2 muna
2,5 dl nisujahu
100 g tumedat šokolaadi
100 g hakitud kreeka pähkleid
2 spl kakaod
1 tl küpsetuspulbrit
2 dl kamajahu
7 g jahvatatud kohvi

Vahustasin toasooja või meega kohevaks vahuks, lisasin sinna ükshaaval munad. Teise kaussi sõelusin jahu, kuhu sisse segasin küpsetuspulbri, kakao, hakitud šokolaadi ja pähklid. Vahetasin miksril vahustusotsikud tainasegajate vastu ning segasin võile juurde jahusegu. Tekkinud tainast tõstsin supilusikaga ahjuplaadile suurte vahedega kuhjakesed ning küpsetasin 180 kraadises ahjus umbes 18 minutit. Suured vahed sest ahjusoojus vormib ilusad suured ümmargused küpsised, mis ei jää kuhjadena nagu kaerahelbe küpsised näiteks.

Tulemus on teralise tekstuuriga küpsised - ühelt poolt tänu kamajahule, teisalt jahvatatud kohvile. Kes nii teralist tekstuuri ei armasta võib jahvatatud naturaalse kohvi asemel kasutada lahustuvat kohvipulbrit.

No comments:

Post a Comment