Friday, January 29, 2010

Mesimagusad rukkihelbe küpsised

Istanbulis on ikka veel pisut lund maas, kuigi täna on terve päev vihma sadanud. Aknast välja vaadates tulevad külmavärinad, et kuhugi õue uudistama ja koperdama küll minna ei tahaks, et pigem siis toas kuivas püsida ja miskit tegevust leida... Esialgu oli küll plaanis teha kaerahelbeküpsiseid, kuid nii paljudes poodides - suuremates ja väiksemates, milles ma käinud olen, ei ole ma kaerahelbeid leidnud. Ühest poest õnnestus mul saada rukkihelbeid, et siis seepärast teen rukkihelvestega.


Tõstsin lauale:
150 g võid (toasooja)
0,5 dl mett
1 tl vanillisuhkrut
1 muna
2,5 dl nisujahu
1 tl küpsetuspulbrit
0,25 tl soola
2 dl rukkihelbeid
tahvel valget šokolaadi (80 g) hakituna
0,5 dl rosinaid

Veel kipitav vill peopesas eelmist võivahustamist meenutamas, võtsin rahuloleva naeratusega kõigepealt mikseri kapist välja ja tõstsin selle keset lauda! :) 

Aga siis.. ühte keskmise suurusega kaussi segasin kokku jahu, küpsetuspulbri ja soola, jätsin selle hetkel kõrvale oma järge ootama.
Teise kaussi tõstsin või ja sinna peale valasin ka mee ning lusikaga vanillisuhkrut, vahustasin või heledaks vahuks. Lisasin sinna juurde muna ning jätkasin vahustamist. Mikseri aeglasel käigul segasin juurde ka jahu ja vaid seni kuni kõik oli kenasti segunenud. Lusika abil segasin hulka rukkihelbed, hakitud šokolaadi ja pestud rosinad. 
Kuna ilmselt tänu kasutatud meele sai mu tainas üsna kleepuv, tõstsin kahe teelusika abil parajate vahedega kuhjakesed küpsetusplaadile, üritasin neid ka veits lusikatega vormida ning küpsetasin 170 kraadises ahjus 20-22 minutit (umbes poole aja peal pidin ma plaati ahjus ringi keerama, et saavutada ühtlasem tulemus).

Sellest taina kogusest tuli 26 peopesa suurust küpsist.

No comments:

Post a Comment