Friday, April 23, 2010

Juustuleib

Sain eile kallitelt kodustelt kirja, kus tunti muret, et viimati kui süüa tegin, oli 18. aprill?? Nii see päris ei ole, vahepeal oleme ikka ka lihtsamaid sööke valmistatud, isegi leiba tegin üleeile. Niiet näljas me ei ole :)

Praktikal on veidi keeruline - seal on üsna puudulik kondiitritööks vajalik kraam. Ahi on õnneks hea, et midagi selle tõttu untsu ei ole läinud. Tegelikult ei ole mul seal otseselt midagi untsu läinud, pigem ma ei ole saanud neid asju valmistada, mida olen tahtnud, kuna pole vajalikke vahendeid, alustades küpsetuspaberist ja korralikust koogivormist :) Aga küll me parandame end selles osas... pealegi mul lubati seal töötada kõik need 3 aastat, mil Türgis viibin.


Koorikleib pitsavormis:
1/3 leivatainast
2 dl kaerahelbeid tainale lisaks
küpsetada veidi madalamal kuumusel

Juustuleib:
koorikleib
meelepärast riivjuustu (u 25 g)
mozarella juustu (u 30 g)
sinihallitusjuustu (u 15 g)
2 tšillipipra kauna peenemaks hakituna
u 0,5 dl oliivõli

Tegin eelmine kord nagu ikka 2 leiba, ühe päikesekuivatatud tomatitega, teise pähklitega ning ühe mõtlesin teha nn koorikleiva, 30 cm läbimõõduga pirukavormis. Küpsetasin selle koos teiste leibadega, kuid ahju panin alles siis kui olin juba korra 10 kraadi võrra temperatuuri allapoole keeranud, ning küpsetasin seni kuni leib oli ilus pruun, nagu leib ikka olema peab.

Täna hommikul lõikasin koorikleiva pooleks ning pintseldasin lõikepinnad oliivõliga kokku. Ühe lõikepinna panin vastu küpsetusplaati, sinna peale ladusin mozzarella- ja tavalise juustu, ühele mõttelisele poolele puistasin sinihallitus juustu, teisele poolele tšillipipra tükikesed - kaks maitset ühes leivas. Kõige peale asetasin leivaratta, nii, et õliga määritud lõikepind jäi ülespoole. Tõstsin 200 kraadisesse ahju 10 minutiks. Suurepärane hommikusöök oligi valmis.

Hea oli see, et mulle meeldis see tšilliga pool, Hr Paremale Poolele meeldis just see sinihallitusjuustuga leib, väga hea, ei pidanudki toidu pärast kaklema ;)

2 comments:

  1. Muhahaaa... ja see viimane toit oli pealegi kilurull... nii armas!

    See koorikleib näeb nii ahvatlev välja, et lähen panen enne magama minemist ka ühe leivataigna käima:).

    ReplyDelete
  2. :) Mhm, ja mul tuleb selle kiluga alati meelde see lastelauluke, kus kilu koht on Läänemeres mitte väikse poisi keres... (või kuidas need sõnad täpselt olidki)

    Kusjuures see koorikleib oli tõesti hea! Ja mul on nii hea meel, et te ka nüüd kodus ise leiba teete, nakatusite leivapisikuga ;) Vahva!

    ReplyDelete